روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ چهارشنبه ۲ آذر - شماره 4256

معاون آموزش قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح کشور:

500‌هزار سرباز در سال جاری آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را فرا می‌گیرند

 معاون آموزش قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح کشور گفت: با برنامه ریزی انجام شده در سال جاری 500 هزار سرباز در بیش از دو هزار کارگاه آموزشی مهارت های فنی و حرفه‌ای را فرا خواهند گرفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، سردار فرامرز معظمی گودرزی در نشست با مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر ،اظهار داشت: در سالجاری تاکنون ۳۰۰ هزار نفر از سربازان در قالب طرح هایمهارت‌آموزی، آموزش دیده‌اند، که این تعداد تا پایان سال به 500 هزار نفر خواهد رسید.
وی با شاره به اینکه مهارت های فنی و حرفه ای در 500 حرفه مهارتی به سربازان ارایه می شود، افزود: از این به بعد بهسربازانی که وارد نیرو‌های مسلح می‌شوند رزومه کاری می دهیمو آن‌ها دارای گواهی کار می شوند و وقتی از سربازی خارج ووارد جامعه شدند دارایی سابقه کار باشند، بر همین اساس درپایان خدمت گواهی مهارتی و کار به سربازان داده می‌شود که درآن گفته می‌شود سربازان دارای سابقه کار هستند. سردار معظمی گودرزی تصریح کرد: در بسیاری از محیط‌های کاراین گواهی‌ها مورد قبول است البته باید رسانه‌های گروهی کمککنند تا این موضوع جا بیفتد و جامعه بپذیرد فردی که به سربازیرفته کار تخصصی انجام داده است.
معاون آموزش قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح کشور اضافه کرد: در مدت چهار سال گذشته یک میلیون نفر از سربازان تحتپوشش مهارت‌های عمومی و تخصصی قرار گرفته که ۷۰۰ هزارنفر مدرک مهارت آموزی دریافت کردند. وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا محیط سربازی همچون یکدانشگاه سبب کسب دانش و معرفت باشد،افزود: یش از چهارسال از تشکیل قرارگاه مهارت آموزی می‌گذرد و خداوند راشاکریم که با تدوین اسناد راهبردی و هم افزایی ظرفیت‌ها درراستای تحقق یکی از تدابیر مهم رهبر انقلاب در موضوع مهارتآموزی اقدامات اساسی داشته باشیم.
مهارت آموزی 4 هزار و 700 سرباز در استان بوشهر
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: در سال جاری تاکنون 4700 سرباز در یگان های نظامی و محیط کار واقعی مهارت های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند که این تعداد تا پایان سال به 7500 نفر خواهد رسید. عبدالمجید دراهکی با بیان اینکه این آموزش های در 260 دوره و تنوع 100 حرفه آموزشی اجرایی شده است، افزود: تلاش داریم حرفه های حرفه های ارایه شده در یگان های نظامی استان را تا پایان سال ب 120 حرفه آموزشی افزایش دهیم.
وی ارائه آموزش‌های مهارتی را وظیفه سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور مهارت‌آموزی برشمرد و اضافه کرد: همان‌طور کهرهبر معظم انقلاب اسلامی بر مهارت‌آموزی و توانمندی نسل جوانو به‌ویژه سرباران تأکید دارند، ما نیز همه توان خود را برای تحققاین امر مهم به کار گرفته‌ایم.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با بیان اینکه مهم‌ترین خلاءجامعه امروز، نداشتن مهارت است،گفت: به منظور توانمندسازیسربازان در دوره خدمت و کسب شرایط اشتغال و کاهش دغدغهآنان برای ورود به بازار کار پس از اتمام دوره سربازی،آموزش‌های مهارتی با همکاری فرماندهان نظامی استان بوشهر به صورت گسترده در پادگان های آموزشی و محیط کار واقعیارائه می‌شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه